“Ik vind het een compleet pakket met meerdere aspecten. Je hoeft niet het wiel zelf uit te vinden. Doordat het een pakket is, is er een consequent niveau in benaderen van de onderwerpen. De toon in de methode is ook prettig, niet te kinderachtig en niet te volwassen.”

Linda Visser, mediathecaris, Martinus College

“Ik vond het een interessant project. Af en toe wist ik het al maar ik heb er ook wel wat over geleerd. Het is nodig, sommige kinderen hebben met pesten te maken. Je kan jezelf beter beschermen, bv door betere wachtwoorden.”

Meike, leerling brugklas Gymnasium, Martinus College

“Met alle 1e klas mentoren samen hebben we de training Social Media Rijbewijs gevolgd. De trainer was deskundig en legde duidelijk en geduldig uit hoe de lessen opgebouwd waren, en hoe de techniek van de e-learning werkt. We hebben echt het gevoel iets nieuws geleerd te hebben over Social Media, waarmee we aan de slag kunnen in de mentorlessen.”

Annika Huizinga, docent Aardrijkskunde en mentor, Erasmiaans Gymnasium

“Ik heb veel meer geleerd dan dat ik eerst wist. Ik heb allemaal nieuwe informatie geleerd. Ik vond de lessen leuk, het was niet alleen maar lappen tekst maar ook vragen en filmpjes. Ik vond het heel belangrijk want nu kan ik mijn accounts veiliger maken.”

Leerlinge, VWO-1, Sancta Maria Lyceum

“Ik heb geleerd dat ik beter geen dingen op social media kan zetten die anderen niet leuk vinden. En dat je ook een goed wachtwoord moet hebben dat makkelijk te onthouden is en met veel goede tekens.”

Leerling, VWO-1, Sancta Maria Lyceum

“De leerlingen vonden het interessant. Er was een goede afwisseling tussen klassikale opdrachten, in groepjes en individueel. Er zaten veel filmpjes erdoor heen. Dat vond ik een pluspunt.’

Arjo Klein – Sancta Maria Lyceum Haarlem

“Om leerlingen social mediawijs te maken is het Social Media Rijbewijs een mooie methode.
Leerlingen maken in de online omgeving kennis met veel soorten (sociale) media en ze leren over online sociale vaardigheden.

Als docent is het mogelijk om alle door leerlingen gegeven antwoorden te bekijken en deze te bespreken. Zonder dat er een hele grote basiskennis nodig is, maakt de online omgeving het voor de docent makkelijk om te discussiëren met de klas.

De leerlingen geven aan dat ze dit een leuke en makkelijke manier vinden om te leren werken met social media.”

Mike van der Horst, docent & mentor Edison College Apeldoorn

“Vernieuwend – Ophelderend – Nieuwe inzichten & mogelijkheden – Goed om in te zetten voor mijn eigen vak”

Thamara Djelau, docent Edison College Apeldoorn

“Ik heb zin om de lessen te gaan verzorgen en om ze me verder eigen te maken!”

Kirsi Haarbosch, docent Hanze College te Oosterhout

“Het zijn leuke, interessante en nodige lessen. Iedereen moet deze lessen doen, het wordt een stuk duidelijker hoe de wereld van sociale media in elkaar zit. Als je deze lessen niet hebt gevolgd, kan er ook veel misgaan op sociale media.“

Josée Becker & Anna Fleur Blonk, leerlingen VMBO 1, AOC Terra Assen

“In de social media lessen heb ik geleerd om goed te zoeken op internet en nieuwe websites om voor school te gebruiken. Het leukste vond ik Prezi, omdat je hier veel van jezelf kon instoppen. Ik vond het hele leuke lessen.”

Max Thijssen, leerling VMBO-1 Wellantcollege Houten

“Ik heb deze lessen geleerd waar ik op moet letten als ik iets schrijf op internet. Ik denk nu eerst na hoe ik iets schrijf en of het wel een goed moment is om te schrijven. Ik vond het erg leuk om mijn eigen blog te schrijven: je kan in je eigen woorden je mening geven. Prezi vind ik veel beter dan Powerpoint: je kan in Prezi samenwerken met anderen en het is veel vrolijker dan Powerpoint.”

Vera Forcelledo, leerlinge VMBO-1, Wellantcollege Houten